ROPECO ofera soluții inteligente de CASH MANAGEMENT pentru piața de retail

Află mai multe informații despre soluțiile noastre inteligente de CASH MANAGEMENT pentru piața de #retail, de la Céline Blanchot, GLORY.

82% dintre consumatori cred în plata cu numerar. Soluții de management și reciclare a numerarului.

 

Piața de retail este într-o continuă schimbare, modelată și influențată fiind de noi comportamente, de noi nevoi ale cumpărătorilor, “Asistăm la o industrie ce se confruntă cu noi provocări – clienții au mai multe device-uri, pot cumpăra prin mai multe platforme, iar acest lucru a redus dependența clienților de un anumit retailer”, a spus în cadrul evenimentului retailArena 2018 Celine Blanchot, EMEA Retail and CIT Marketing Manager Glory Global Solutions, companie lider pe piața mondială a soluțiilor de cash management. In acest mix existent între magazine fizice și digitale (numit figital), noile tehnologii vor obliga retailerii să își diversifice modalitățile de a vinde produse, să își mărească sortimentația în același spațiu comercial, dar și să-și mărească numărul serviciilor dedicate acestora și pe care să le și îmbunătățească, iar una dintre provocări pentru un retailer este și va fi gestionarea numerarului în magazine. Plata cu numerarul în magazine nu dă semne că „va muri” foarte curând – 82% dintre consumatori cred că plata cu numerar ar trebui să fie întotdeauna o opțiune de plată – ci va rezista, motiv pentru care automatizarea proceselor de numerar rămâne un aspect foarte important pentru comercianții care își doresc să-și sporească eficiența, să îmbunătățească siguranța numerarului, să reducă stresul personalului în legătură cu procesarea numerarului și să elibereze timp și resurse pentru a oferi clienților experiențe mai bune la cumpărături. Cu atât mai mult, în România, un procent covârșitor de 93% din total plăți este reprezentat de plățile numerar (locul 3 în UE). De asemenea, România înregistrează cel mai scăzut nivel din UE din punct de vedere al numărului persoanelor care dețin un cont bancar.

„Deci când ne imaginăm o lume fără cash, este doar o viziune frumoasă, nu și reală. Consumatorii nu vor să renunțe la a plăti cash, iar retailerii trebuie, în continuare, să securizeze sumele de bani, să le introducă în sistem, iar managementul banilor este deseori ineficient și scump”, a declarat Celine Blanchot.

 Banii sunt numărați și de până la 10 ori/ zi de retaileri

“Estimăm că bani încasați sunt numărați și de până la 10 ori/zi, eroarea fiind de 1% din total încasări, iar la unii retaileri poate ajunge și la 20%. Automatizarea operațiunilor cu numerar poate duce la reduceri și economii importante pentru retaileri, deci aceștia ar trebui să ia în calcul introducerea unor astfel de sisteme. Factorul uman împiedică de multe ori implementarea unor soluții moderne de management și reciclare a numerarului deoarece rezistența la schimbare este foarte mare. Însă cu ajutorul acestor soluții, retailerii pot să economisească bani, pe de-o parte, iar pe de altă parte să economisească timp. Soluțiile noastre ajută retailerii să se concentreze mai mult pe client, un lucru foarte important pentru business. Implementarea unui astfel de sistem a dus, de exemplu, în cazul unui lanț de farmacii, la reduceri de costuri de două treimi. Retailerul francez Leclerc a implementat de asemenea tehnologii de cash management, economisind 30 de minute pe zi, per casier, și două ore în back office în managementul banilor. Și alți retaileri precum Aldi, Auchan, Hornbach, Castorama, Praktiker sau H&M folosesc soluțiile noastre”, a mai spus Celine. Deși sunt plăți efectuare rapid, plățile cu cardul au în spate mai multe costuri legate de tranzacție, procesare prin POS, de transfer etc. „De exemplu, pentru plata unei sume de 100 de euro, suma rămasă după perceperea acestor costuri de procesare este de 97 – 98 de euro. Așadar, se percepe un procent de 2 – 3% per tranzacție la care dacă mai adăugăm procentele menționate anterior generte din cauza erorilor la numărat banii cash, costurile se ridică la valori mult mai mari”, a completat Celine.

 Eficientizarea proceselor de numerar în magazinele de proximitate și în e-commerce

Magazinele de proximitate, discounterii si e-commerce-ul sunt vedetele actuale ale comerțului, trend întâlnit și în România. „În magazinele de proximitate, de dimensiuni mici și cu puține case de marcat, clienții fac cumpărături cu valoare mică dar cu frecvență mare, cu un coș ce contine produsele zilnice, de mare necesitate. De asemenea, în acest tip de magazin, personalul este redus din punct de vedere numeric.

Așadar, pentru a-și spori eficiența dar și confortul clienților la cumpărături, retailerii trebuie să-și adapteze zona de case de marcat, iar recomandat este să-si instaleze case de marcat de tip self check-out (îți scanezi singur produsele și efectuezi plata) sau chiosk-uri (automate) de plată. Aceste sisteme eliberează personalul din magazin de anumite sarcini și se poate focusa acum pe servicii pentru clienți mai bune, ceea ce duce, în final, la creșterea business-ului.

 Astfel, nu doar magazinele de mari dimensiuni au nevoie de eficientizarea proceselor legate de numerar. De asemenea, pentru zona de e-commerce există două feluri în care sistemele noastre de cash management pot intreveni si eficientiza procesul legat de plățile cu numerar: la livrarea unei comenzi efectuate online, un astfel de sistem adaptat însoțește livratorii pentru plățile cash, iar a doua este atunci când pentru comenzile online cu ridicare dintr-un anumit magazin plata se efectuează la automatele de plată cu cash din zona de pick up”, a completat Celine.

 Eficiența vine și datorită sistemelor din back office

„Eficiența nu vine doar din zona de front office, acolo unde cumpărătorii interacționează cu automatele de plată cash, ci și datorită sistemelor din back office. Când automatizezi procesele de numerar, eficientizezi și tipul de numerar (monede, bancnote), deblochezi personalul care face inventarul banilor și trebuie să-i pregătească pentru bancă și securizezi numerarul pe tot parcursul procesului, până la bancă”, a declarat Celine.

Soluții de management și reciclare a numerarului

O astfel de soluție automată propusă de Glory Global Solutions este CashInfinity, cel mai avantajos sistem de gestionare a numerarului de pe piață, un sistem cu o flexibilitate și posibilități de extindere remarcabile pentru retaileri, ce se potrivește oricărui magazin, indiferent de dimensiuni, pe diferite segmente de afaceri și oricărui plan de investiții.

Printre cele mai importante avantaje ale soluției CashInfinity se regăsesc: reducerea costurilor de gestionare a numerarului (inclusiv optimizarea necesarului de monede), optimizarea cash flow-ului, securitatea procesului, diminuarea și chiar înlăturarea risculului privind furtul intern.

Retailerii pot încerca gratuit soluțiile de tip CashInfinity de la Glory într-un proiect pilot

Un proiect pilot cu un retailer are o etapă intermediară de audit, în care se măsoară toți parametri legați de fluxul de numerar si cum se realizează acesta, între ce ore ale zilei, pe ce tipuri de bancnote și monede pentru configurarea ulterioară a echipamentului.

Echipamentul din back ofice este unul de tip stand alone și își desfășoară activitatea automat, pe când echipamentul din front office, cel de lângă sau de la casele de marcat, trebuie integrat cu softul (ERP-ul) retailerului prin intermediul unei aplicații de tip light integration prin care se încasează numerarul.

Apoi urmează perioada de training de o săptămână, asigurată de specialiștii CashInfinity, care are loc în magazin, acolo unde echipamentele sunt instalate. Iar apoi, proiectul pilot este supervizat de la distanță (remote), prin intermediul aplicației, pentru a sprijini/ a asista personalul magazinului.

Soluția CashInfinity va da rapoarte și va arăta pe tot parcursul procesului de folosire toți parametrii legați de fluxul de numerar pentru a gestiona mai eficient tot procesul.

Există trei variante de a folosi echipamentele și soluțiile de tip front office de la CashInfinity:

  1. cumpărătorul vine cu coșul de cumpărături la o casă de marcat unde casierul scanează produsele, iar cumpărătorul efectuează singur plata cash la echipament
  2. cumpărătorul vine cu coșul de cumpărături la o casă de marcat și este asistat de către casier pentru a face plata la echipament
  3. varianta de self check out, cea în care cumpărătorul își scanează singur produsele și efectuează și plata la echipament

Soluțiile Glory Global Solution, lider pe piața mondială a tehnologiilor de cash management cu cotă de piață de 41%, sunt promovate în România de către compania ROPECO, principalul furnizor local de servicii și echipamente în domeniul procesării de numerar, cu o vechime de aproape 25 de ani pe piaţa din România.

#selfservice #selfcheckout #RopecoBucuresti #GloryGlobalSolutions
www.ropeco.ro www.cashinfinity.ro
https://www.retail-fmcg.ro/se…/plata-cu-numerar-solutii.html

Prin continuarea navigarii pe website-ul nostru confirmati acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. De asemenea, puteti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din pagina GDPR. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close