Inapoi in viitor

Permiteti-mi sa-mi conturez lucrurile inca de la inceputul acestui blog. Nu vor exista referinte la DeLorean sau la calatoria in timp, de fapt vorbesc despre nevoia firmelor pentru a continua provocarile spre viitor, in acelasi timp cu abordarea provocarilor cauzate de COVID-19.

Provocarile sunt diferite de ceea ce am experimentat in vremurile bune.  COVID-19 a afectat familii care si-au pierdut persoanele dragi si a dus la devastarea centrului de ingrijire a sanatatii, a intins la maxim personalul si resursele din domeniul sanatatii la nivel mondial. Milioane de oameni se confrunta cu consecintele pierderii bruste a locurilor de munca si a veniturilor. Nu exista o industrie in lume care sa nu fi fost afectata intr-un fel de COVID-19. Multi comercianti cu amanuntul si alte intreprinderi au fost obligati sa se inchida, in timp ce altii au trebuit sa isi modifice orele de functionare sau sa solicite personalului sa lucreze de acasa. Viitorul poate arata ca si cum am calatorit inapoi in timp (Oops!)

Ce vreau sa spun prin asta? Un bun exemplu de calatorie inapoi, in timp, este intoarcerea la paravanele din plexiglas existente la casele de marcat in magazinele din retail si la operatorii din front- office in sucursalele bancare, pentru a asigura un mediu sigur de lucru, atat pentru clienti, cat si pentru angajati. De ani de zile, aceste industrii au inlaturat, pe buna dreptate, in multe cazuri, barierele fizice dintre personal si clientii lor. Rationamentul care sta la baza acestor schimbari ramane solid. Crearea mai multor oportunitati de vanzari prin crearea unor medii mai deschise si invitand clientii si perspectivele acestora de a se simti confortabil in interior. Consecintele COVID-19 inseamna ca mai sunt necesare mai multe oportunitati si experiente ale clientilor, lupta companiilor cu factori suplimentari pentru prevenire COVID-19. Acesti factori sunt : siguranta si igiena.

Ceea ce este considerata o experienta buna a clientului, se va schimba probabil cu, ceea ce inseamna o experienta buna a clientului. O buna experienta a clientilor va include acum siguranta si mentinerea unui mediu care sa promoveze igiena. Mediile deschise sunt cautate, dar se vor confrunta acum cu compromisuri. Masurile de distantare sociala aplicate si preocuparile legate de contactul fizic in randul publicului larg vor juca un rol atat in proiectarea magazinelor si sucursalelor, cat si in confortul pe care il au oamenii in aceste medii.

Nu doar la problemele legate de siguranta personalului si a clientilor ar trebui sa se refere comerciantii din retail sau institutiile financiar-bancare.

TechCrunch a raportat ca, Google lanseaza un card de debit „inteligent” care va avea atat un card virtual, cat si un card fizic pentru consumatori. Acest lucru este important in contextul reintoarcerii in viitor. De mult timp, comentatorii au vorbit despre firmele care dezvolta noua tehnologie si care se ‘’deplaseaza’’ spre teritoriul institutiilor financiare. Aceasta este acum o amenintare reala – de la acordarea de imprumuturi de la Amazon catre intreprinderi mici, pana la cardurile de credit de consum ale Apple din SUA. Dezvoltarea cardului de debit Google arata ca acesti giganti tehnologici nu isi iau ochii de pe viitor si cum pot juca pe pietele dominate in mod traditional de banci si de sindicate de credit.

O alta companie de tehnologie care a facut ‘’valuri’’ in industria financiara a fost Facebook, cand a lansat Libra – propria moneda digitala. A reiesit ca Libra nu se va limita la Libra token, ci va sprijini, de asemenea, monedele sustinute de guvern, de exemplu Euro, Dolar sau Yen. Acesta ar putea fi un alt moment in care, pentru a fi traditional, trebuie sa se deplaseze rapid pentru a ramane relevant. Atunci cand Libra a fost initial transferata de Facebook ca o moneda alternativa stabila care ar putea face transferul de bani dincolo de frontiere, usor, multi au fost sceptici. Acestia au fost sceptici atat cu privire la ambitia demonstrata de Facebook de a face acest lucru, cat si cu privire la motivele care au stat la baza acestei masuri. Guvernul francez, de exemplu, a reactionat prin punerea in functiune a unui experiment pentru a stabili ce impact va avea o moneda digitala sustinuta de o banca centrala asupra unei serii de activitati economice si sociale. Central Bank Digital moneda (CBCDC) s-a aflat la orizont de timp, dar aceste miscari par sa sugereze ca, desi exista in continuare o complexitate in punerea in aplicare a acestor CBC-uri, se pare ca acestea se apropie.

In sectorul retail si al industriei hoteliere, interactiunile de tip self-service si la distanta sociala vor continua, cel mai probabil, o sa aiba o importanta deosebita. Care sunt implicatiile acestui lucru? Cred ca este corect sa sugeram ca transformarile tehnologice pe care le-am vazut in marile restaurante fast food vor continua si vor creste ritmul. Capacitatea de a comanda alimente prin chioscuri self- service si de a plati, cu optiunea de plata fara interactiune fizica, va asigura clientii si personalul ca se afla intr-un mediu sigur.

Comerciantii din domeniul retail ar trebui sa aiba in vedere si manipularea numerarului. Exista putine dovezi care sugereaza ca este mai probabil sa contactati COVID-19 de la numerar, decat atingand un dispozitiv de auto-verificare sau utilizand un terminal de plata cu cardul pentru a introduce PIN-UL, perceptia poate afecta modul in care oamenii simt. Furnizarea de dispozitive de manipulare a numerarului catre clienti ofera personalului angajat increderea ca acestea pot mentine distanta sociala dintre ei si clienti. Acest lucru poate reduce frecventa cu care personalul manipuleaza numerar si le ofera acestora o mai mare incredere ca nu sunt in pericol.

Daca calculele mele sunt corecte, am facut 3 referiri la viitor, am incercat sa nu promit. Dar, de asemenea, daca afirmatiile care au fost facute in acest articol sunt corecte, viitorul va arata diferit. Diferentele, poate subtile, ar putea fi chiar continuari ale proiectelor de transformare care erau deja in curs de desfasurare. Indiferent de ce se intampla, clientii vor ramane punctul central al companiilor, la fel ca si conexiunile si relatiile mai profunde cu acestia. Siguranta va fi in mintea personalului, a clientilor si a sucursalelor si depozitelor operationale.

Glory poate oferi solutii care sa permita personalului si clientilor sa se simta in siguranta, fara a compromite obiectivele organizationale sau preferintele lor privind modul in care doresc sa interactioneze cu afacerea dvs.

Articol tradus

Credite: Bryan Peddie, Glory Global Solutions

Prin continuarea navigarii pe website-ul nostru confirmati acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. De asemenea, puteti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din pagina GDPR. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close